Eğitimin öncelikli amaçlarından biri de toplumun geneli tarafından kabul görmüş değerlerin gelecek kuşaklara
aktarılması ve onların bu değerleri içselleştirmelerini sağlamaktır. Sosyal bir varlık olan insan, toplum
içindeki yaşamını birtakım değerlere bağlı olarak sürdürmek durumundadır. Okuldaki ve okul dışı
eğitim faaliyetleri, bu değerlerin kuşaklar arasında geçişini sağlayan bir köprü işlevi görmektedir. Sosyal
sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarının içine yerleştirilmiş planlı ve programlı bir değerler eğitimi,
öğrencilerin yaparak ve yaşayarak eğlenerek öğrenmelerini sağlamaktadır. Öncelikli amacı değerlerin kazanımı
olan bu sürecin bir diğer faydası da farklı öğrenme stillerinin işe koşulması sayesinde her bir öğrencinin
farklı bir yönüne hitap edilmiş olmasıdır. Bu faaliyetler sayesinde öğrencilerin sözel, sayısal, görsel,
bedensel, müziksel, sosyal, içsel ve doğacı zekâ türlerine de hitap edilerek öğrenme kolaylaştırılmakta ve
daha kalıcı hâle getirilmektedir. Değer, bireylerin yaşamlarına rehberlik eder ve yaşam amaçlarını belirlemelerini
sağlar. Davranışlar ile kendini gösteren değerler, bireyler arası bir bağ kurar ve ilişkileri düzenlemeye
yardımcı olur. Değerler, sosyal dayanışmanın da devamlılığını sağlar. Aynı zamanda değerler, milli
kültürleri himaye eder, bir kültürü diğer kültürden ayırır ve belli sınırlar içerisinde yaşayan bireylerin birliğini
ve kaynaşmasını sağlar. Ayrıca değerler, sosyal ilişkilerin geliştirilmesinde ve toplumsal ayrışmanın
önüne geçilmesinde hayati görevler üstlenir.